Monday 13 July 2009

cari rumah sewa...

aduhaiii...

my husband next month not in the estate anymore...he will be an auditor at the HQ...

cume yg tak bestnyer, kalau sebelum ni kat estet dari rumah, duit minyak (xdelar byk...), perabot (fully furnished), bibik (siang jer...), sampaikan gas nk masak pun everuthing provided...tapi skang kena provide everything on our own...

so, sabtu ngan ahad lepas bermula misi pencarian rumah sewa...perkara yang aku paling tak suke...sebab sebelum2 ni kalau keje, study, cari rumah sewa ni mmg fail ar...

selama dua hari mengsurvey, dh beribu-ribu rumah aku lalu, beratus-ratus rumah kosong aku jumpe, tapi xda yg nak menyewakannya plak...masyaAllah terujinye aku...

kalau ade pun yg tampal RENT/SALE, semuanya sebenarnye nak SALE jer...hadoiii...kalau nk sewakan pun, bile cina tu dengar jer suara org melayu, terus dia cakap "itu lumah sudah ada yg mau sewa..."...haiyooo...itu macam kaa...

last-last yang ade dua buah rumah...satu kat taman puteri wangsa...promote sikit punya baik...pastu dahlar memule die sms alamat Jalan Simbang, macam pelik dah...search guna GPS, asyik2 NONE FOUND jek...aikk!!!??kurang canggih ke garmin aku ni...dah puas ronda tanye sana sini, sume x tau Jalan Simbang tu...aku cakap ngan husband, "entah-entah bukan jalan simbang...mesti mase sms tu die tgh sembang pastu taip simbang..."aku pun call arr, nk confirmkan alamat tu...skali btol daa...ghupenye JALAN LADING...ciss...bertahun cari pun tak jumpe...RUMAH DUA TINGKAT, TELAH DIRENOVATE, KEJIRANAN YANG BAIK, 4 BUAH BILIK, SEWA RM450 BOLEH RUNDING...aku ngan husband pun pegilah...ya Allah!!! ini rumah orang ke rumah dracula???humang aii...mendebarkan...terus reject!!!

yang second umah teres setingkat, taman bestari indah, baru lagi...sewa RM450, boleh kurang jadi RM400...tapi memule ahad boleh masuk tgk umah...alih-alih kena tunggu selasa plak...tapi redha je ar sbb tu je pilihan yang ada...

Allah tu Maha Mendengar keluhan hamba-hambaNya...tengah layan Mentor final malam tadi, ade kawan husband sms bgtau ade rumah sewa, RM350 jer...Alhamdulillah...tuan rumah pun Melayu...bersyukur sangat...rasanye lebih dipermudahkan urusan...

so,lepas ni kena pikir plak perabot2 yang nak dibeli...dan paling penting bajet ad hoc untuk beli perabot tu...hak hak hak...

kena korek tabung ni...kikikkikiii...

No comments:

Post a Comment