Sunday 26 July 2009

kelasku yang pertama dan hasilnya...

model of the day...SHIRA...

suka sangat hasil gambar yang ini...

kenal tak mcm muka sape...

mata memukau...

mane cantik??? model ke bunga??

tepi tasik...try teknik lighting...

tepi pokok pun jadilah...

guna teknik Rules of Third...

first trial of assignment...

trial of under/over exposed...

unik kan...

something...

seronok first time dpt buat gmbr cantik...

25 Julai 2009...
aku join kelas fotografi, 'Basic to Intermediate'...
lokasi Hutan Bandar, 9 pagi, cikgu Encik Noorsham...
pukul 8.30am aku dh sampai, berdebar sbb dh lame tak jadi student...
berdebar sbb tak pernah kenal cikgu ni...
berdebar berapa ramailah student yg akn dtg nnt...
9am, En Sham sampai...
kemudian diikuti sorang lg student, Jaz...
so kelas hari tu untuk 2orang ni jelar...
senang hati aku...
lagi sikit yg join kelas, lagi mudah...
aku boleh tanye mcm2, attention cikgu pn lebih...
memule ok lagi...
tapi bile org beriadah dh semakin ramai...
matahari pun mula memanas,
ilmu dan input semakin banyak,
kepala aku pun dh mule berat...
tengahari rehat kejap makan dan solat...
mmg ms pack btol...
org tel ke, sms ke sume aku tak layan...
petang tu pkol 3, model pn sampai...
jeng jeng jeng...
comel, cute, cantik, menarik, ramah,ceria...
itu yg aku boleh klasifikasikan model for that day...
muke mesti mcm korang pernah tgk kan...
ha'ah...mcm ekin...
dan ini mmg adik ekin...
shira nama die...yang buka kedai baju di Danga Festive Mall...
senang keje ngan dia ni...
walaupun bukan pro model, tapi sng dibentuk...
pandai bergaya, happy go lucky, selamba...
so gambar pn nampak menarik ditambah dia yg cantik...
bila sesi assignment bermula, rasa sekejap je...
tup tup dh gelap...
solat asar belum lagi...
bile dh ala-ala senja,
cikgu ajar teknik BOUNCING...
nampak senang tapi perlu teliti...
so habis shoot, terus solat asar yang masih berbaki sikit lagi...
ada rumusan sikit dan balik...
fuuhh...rasa gembira sangat that day...
lebih seronok lagi bile tgk hasil gambar aku yg makin menakjubkan...
hehehe...thanx cikgu Noorsham...
thanx to my husband for ur understanding...

No comments:

Post a Comment